Laturin jännitteensäädin auto
Laturin jännitteensäädin: yleisimmät viat ja niiden oireet
- Liittimien hapettuminen tai oikosulku
- Valaisimet palavat usein.
- Akku ei lataudu, vaikka se on suht uusi.
- Moottorin käynnistyksessä on joitakin ongelmia.
- Auton valaistus toimii oikein suurilla kierroksilla, mutta himmenee kierrosten laskettua.
- Johdotuksen katkeamisen. Tämä vian merkkinä on se, ettei akku lataudu.
Miten laturin jännitteensäädin korjataan tai vaihdetaan?
Laturin säädintä ei yleensä korjata. Jos osa on kulunut loppuun tai pahasti vaurioitunut se on vaihdettava. Tämä suositellaan tehtäväksi huoltokorjaamolla, koska prosessi on melko työläs ja vaatii laturin purkamisen. Releen vaihtamiseksi pitäisi katkaista akun jännite, irrottaa johtonippu liittimestä, irrottaa laturi ja poistaa sen takakansi. Etsi sen jälkeen säädin, irrota sen virtajohdot ja poista rikkinäinen osa, jonka jälkeen voit asentaa uuden osan paikoilleen ja koota laitteen päinvastaisessa järjestyksessä.

Laturin jännitteensäädin tiedot
Laturin jännitteensäädin: Myydyimmät
- Nimellisjännite (V): 12
- Käyttöjännite [V]: 14
- Sähköinen säädin:
- Tila: Täysin
- Valmistaja rajaus: Bosch
- Latausjännite [V]: 14,5
- Tila: Täysin
- Tila: Täysin
- Jännite (V): 12
- Laatu: ECONOMY LINE
- Pantiton uusi osa:
- Tila: Täysin
- Jännite (V): 12
- Laatu: ECONOMY LINE
- Pantiton uusi osa:
- Tila: Täysin
- Jännite (V): 12
- Laatu: ECONOMY LINE
- Pantiton uusi osa:
- Tila: Täysin
- Laturityyppi: Tasavirtalaturille
- Jännite (V): 14
- Tila: Täysin
- Valmistaja rajaus: Bosch
- Jännite (V): 12
- Käyttöjännite [V]: 14,1
- Tila: Täysin