Ajovalon säätömoottori auto
Ajovalojen säätömoottori: yleisiä vikoja ja niiden merkkejä
- Pallo-osan repeäminen
- Ajovalot eivät reagoi toimilaitteen aktivaativoimiseen.
- Ajovaloista kuuluu vieraita ääniä kun ajetaan epätasaisella tiellä.
- Ajovalojen sisällä näkyy katkennut osa.
- Valonsäde on suunnattu alaspäin.
- Osien kiinnitysten rikkoutuminen
- Säätömoottori toiminnasta kuuluu ääni, mutta ajovalot eivät säädy.
- Säätö sujuu hitaammin kuin tavallisesti.
- Sisemmän jousen kiinnittävän lukko-osan murtuminen
- Yhtä tai molempia ajovaloja ei voi säätää matkustamosta.
- Ajovalojen säde suuntautuu alempaan ääriasentoon.
- Ajon aikana kuuluu vieraita ääniä.
- Kaapelin kuluminen tai sen putoamisen ulos tangon urista. Yleensä tämän vian ilmetessä ei ole mitään keinoa säätää ajovaloja.
Miten ajovalojen säätömoottori korjataan tai vaihdetaan?
Korjauksen mahdollisuus ja sen työvaiheet vaihtelevat osan sijainnin ja vahinkojen asteen mukaan. Jos kaapeli on pudonnut, sinun täytyy asettaa se takaisin paikalleen ja kiinittää se. Joskus tanko pitää vetää pois säätöpultin avulla. Jos liitin on likaantunut, sinun täytyy puhdistaa se liasta ja oksideista. Jos jotkut osat, kuten kaapeli, sauva tai pölysuoja ovat hajonneet, ne on vaihdettava. Vaihdon voi tehdä itsenäisesti, mutta jos sinulla ei ole tarvittavaa kokemusta on suositeltavaa ottaa yhteyttä huoltokorjaamoon.
Mikäli ajovalojen kulman säätimessä on merkittäviä vikoja, tulee koko yksikkö vaihtaa. On parempi teettää vaihto huoltokorjaamolla. Osan, vaihtamiseksi akun negatiivinen napa tulee kytkeä irti ja sen jälkeen johtojen liitin irrotetaan ajovalojen säätömoottorista, jonka jälkeen osaa käännetään 45 astetta vastapäivään, kaukovalojen lamppu irrotetaan ja ajovalojen heijastin vedetään sivuun. Tämän jälkeen viallinen moottori irrotetaan, asennetaan uusi osa paikalleen ja laite kootaan päinvastaisessa järjestyksessä. Asennuksen jälkeen ajovalojen kulma säädetään auton valmistajan suositusten mukaisesti.
Eri automallien välillä on joitakin eroja ajovalojen säätömoottorin vaihdossa. Lisäksi on vasemman ja oikean puolen osien vaihdossa on pieniä eroja. Niinpä joskus, osaan käsiksi päästäksesi, sinun täytyy irrottaa akku tai paisuntasäiliö. Joissakin tapauksissa sinun täytyy poistaa etupuskuri ja irrottaa ajovalojen kokonaisuus.

Ajovalon säätömoottori tiedot
Ajovalon säätömoottori: Myydyimmät
- Käyttö: Sähköinen
- Varusteet: ei Xenon-varustetuille
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
- Pistokoskettimien lukumäärä: 4
- Lisätarvike / lisätieto: varusteena vivusto, Pidikkeellä
- Tila: Täysin
- Varusteet: ajoneuvoihin, joissa valojen korkeussäätö (automaattinen)
- Pistokoskettimien lukumäärä: 4
- Pistokkeen kotelon muoto: D-muoto
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Varusteet: ajoneuvoihin, joissa valojen korkeussäätö (automaattinen)
- Lisätarvike / lisätieto: Pidikkeellä
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kiinnityskehyksillä
- Varusteet: ajoneuvoihin, joissa valojen korkeussäätö (automaattinen)
- Tila: Täysin
- Pistokoskettimien lukumäärä: 6
- Paino [kg]: 0,12
- XenonLight: 1
- Tila: Täysin
- OE-numerolle: 82 00 402 521
- Asennuspuoli: Eteen, oikea, Eteen, vasen
- Käyttö: Sähköinen
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli, vasen
- Valmistusnumero: ECX-VW-013
- XenonLight: 1
- Tila: Täysin