Sytytysjohto auto
Sytytyskaapelit: yleisiä vikoja ja niiden merkkejä
- Johtavan ytimen hapettuminen
- Moottorin käynnistämisessä on vaikeuksia, erityisesti kostealla säällä.
- Moottorin käynnissä on virheitä keskisuurilla ja suurilla kierroksilla.
- Moottorin teho laskee.
- Polttoaineen kulutus kasvaa.
- ”Check Engine” merkkivalo palaa kojelaudassa.
- Kuluminen tai mekaaniset vauriot
- Moottorin käydessä kuuluu epätavallisia ääniä (klikkauksia).
- Moottorin toiminta on epävakaata joutokäynnillä.
- Jos keskeinen suurjännite sytytyskaapeli on vaurioitunut, moottori ei käynnisty tai se sammuu.
- Polttoaineen kulutus kasvaa.
Miten sytytyskaapelit vaihdetaan?
Jos sytytysjärjestelmän suurjännitekaapelit hajoavat, niitä ei voida korjata. Vialliset osat on vaihdettava. Heti kun huomaat vian merkkejä, on syytä heti asentaa uusi sytytyskaapeleiden sarja. Se on melko yksinkertaista ja sen voi tehdä kuka tahanssa auton omistaja. Prosessiin kuuluu kaapeleiden irrottaminen sytytystulppien päistä ja virranjakajan kannesta ja uusien varaosien asentamainen. Turvallisuussyistä sinun täytyy ennen töiden aloitusta irrottaa akun miinus napa.
Ole varovainen kun teet vaihdon. Uuden kaapelisarjan asentamisen työvaiheiden tulisi vastata täysin, autossa aikaisemmin käytettyä. Joten on suositeltavaa poistaa kaapelit yksitellen, valita korjaussarjasta vastaava, asentaa se autoon, ja poistaa seuraava kaapeli vasta tämän jälkeen. Kärkien tulee olla tiukasti kiinnittimillä kiinnitettyjä eivätkä kaapelit saa joutua kosketuksiin moottorin osien kanssa. Kun prosessi on valmis, tarkasta moottorin toimintaa. Moottori toimii hyvin ja vakaasti, jos vaihto on tehty oikein.
Sytytyskaapeli & sytytysjohtosarja tiedot
Korkeajännitejohdot auton sytytysjärjestelmässä ovat samankaltaisia ensi silmäyksellä. Ei riittävän hyvälaatuisia johtoja kielteisesti vaikuttavat auton toimintaan: voi jopa mennä rikkoon koko sähköinen järjestelmä, moottori voi pysäyttämään lian suurella pyörimisnopeudella ja sen jälkeen tulee mahdottomaksi sen käynnistäminen. Korkeajännitejohdon heikkoja laatuominaisuuksia johtavat sen hajoamiseen korroosiosta ja lämpötilan muutoksista konepellin alle. Erittäin usein johdot pettävät kylmällä ja sateisella säällä.
Korkeajännitejohtojen rakenne ei ole monimutkaista ja sen tarkoitus on suorittaa yksinkertaista toimintoa: siirtämään jännite sytytyspuolalta sytytystulpille. Aivan itsestään tulee päätelmä siitä, että mitä suurempi materiaalin johtavuus ja alempi sähkövastus, sitä parempi.
Sitä periaatetta pitävät ohjeena valtaosa valmistajia käyttäen kuparia ja muovista ytimen ja eristyksen valmistaessa.
Sellaisen johdon ikä ei ylittää 2-3 vuotta, muovipäällystee halkeilee ja sen seurauksena johto mene rikkiin. Sen lisäksi muovi ei pysty tekemään toista tärkeää tehtävää: suojelemaan johto, minkä vuoksi se aiheuttaa vakavia häiriöitä autoon asennettujen radiolaitteiden toiminnassa.
Verkkokauppamme tarjoaa parhaat hinnat, nopeat toimitukset ja valtava valikoima auton varaosia. Osta suurjännitejohto meidän verkkokaupastamme ja tulet tyytyväiseksi ostoksestasi. Myös jos olet ostanut meiltä jarrusylinteri, vesipumppu, ohjauskoneisto tai polttoainesäiliö, säästät aikaa ja rahaa.
Sytytyskaapeli & sytytysjohtosarja: Myydyimmät
- Pituus (mm): 420, 480
- Pituus 3 [mm]: 620
- Pituus 4 [mm]: 720
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 190, 320
- Pituus 3 [mm]: 410
- Pituus 4 [mm]: 450
- Tila: Täysin
- Liittimet: SAE, M4
- Ø-kaapelia varten [mm]: 8
- Tila: Täysin
8,04 € 1 metriä kohden
- Tuotelinja: COPPER CABLE
- Väri: punainen
- Materiaali: Kupari, Silikoni
- Tila: Täysin
- Sytytysjohto: Vastuksella
- Tila: Täysin
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: jyrsijäsuojalla
- Tila: Täysin
- Sytytysjohto: Vastussytytysjohdin
- johtojen lukumäärä: 4
- Väri: musta
- Tila: Täysin
- Liittimet: M4, SAE, DIN
- Ø-kaapelia varten [mm]: 7
- Tila: Täysin